ara

ayrıksı

@ayrik-si

Seni güzel eden, dost eden, dayanılmaz eden yine Sen'sin. Bunu da öğren. Ve hiçbir kahraman, hiçbir aziz, hiçbir hergele, sana azâp veremez! Azâbı sen kendini icat ediyorsun.

Ahmed Arif
- Ahmed Arif
9.1 (144 oy)
0 beğeni · 0 yorum · Diyorum ki

Joseph K

@zeynel-gorgulu

Halbuki yalnızlığımla sana anlatacak ne çok şeyim var...
0 beğeni · 0 yorum · Diyorum ki

Muhammed U.

@siyaasiyabend

Yolun yurdun olmuşsa, kalmak gurbettir. Hayırlı sabahlar, selam ve bol muhabbet ile.
3 beğeni · 0 yorum · Diyorum ki
12 sa

Cansu Doğan

@cansudogan7146

sosyal medya nedir?

Adıyla çelişkili mecradır. Orda ne kadar aktifseniz sosyopat olma riskiniz o kadar yüksektir. Yalnızlıktır, beğenilme güdüsüdür , çaresizliktir , amacından sapmış bir yığın sosyal ağdır ve ironinin kendisidir .
15 sa

lavina

@lavina

sosyal medya nedir?

Kişilerin sadece beğeni ve takipçi kasmak icin kullandığı ve bununla gururlanildigi bir platformdur..Her zamanki gibi her şey amaç dışında kullanılıyor ...

Koray Cem

@koraycem

Herkesin acısı, sevgisi kadar.
"Herkesin acısı, sevgisi kadar."

Ali Tekintüre (d. 1953; Besni, Adıyaman)
1 beğeni · 0 yorum · Diyorum ki

zepkrc

@zeynep-karaca

Bir adam düşledim düslerimde sonra bir baktım gerçek oldu... düsunun ki her gün uyandığınızda her gece yattığınızda şüķür sebebiniz... bilmem kaç mil uzakta da olsa bir resimle yanında hissettiğiniz... iyi ki varsınların baş kahramanı... zor olsada herkese nasip olsun gönlunüzu dolduran sevgiler... mutlu günler...

Okan

@okan931

Günaydın
Günaydın...
2 beğeni · 0 yorum · Diyorum ki

Misliyna

@misliyna

1 7.1
Puan: 3
Berbat
Serinin en kötü senaryosu ve oyunculuğu ile tam bir hayal kırıklığı... İlk dört filmdeki kalite gitmiş yerine 3. sınıf bir film gelmiş tamamen zoraki çekilmiş...
1 beğen · 0 yorum · film inceleme

Meursault Samsa.

@meursaultsamsa

1 9.4
Puan: 8
Öncelikle yine BAŞKA SİNEMA ya teşekkür ediyorum. Böyle bir güzellik olmasa bu filmi izleme şansımız olacak mıydı bilmiyorum. Diğer yandan insanları da güzelliklere sahip çıkmaya çağırıyorum. Öğrenci için sadece 4 TL, tam bilet fiyatı ise 6 TL olan bu filme aslında rağbet vardı ama beni rahatsız eden sanırım ucuz olmasından mütevellit insanların evde film izliyormuş gibi takılmalarıydı. Yanlarında termosla sıcak su getirip kahve yapmaları ne kadar hoşuma gittiyse, cep telefonu ışıklarıyla verdiklerini rahatsızlık da bir o kadar canımı sıktı. Şu telefonları sinemada çıkarmayın ulan cebinizden. Bence direkt kapatın da onu yapmıyorsanız bile bari çıkarmayın. Zaten böyle bir filmi 10 dakikada bir cep telefonuna bakarak izlersen anlayamazsın, izleme daha iyi. En azından başkalarını rahatsız etmemiş olursun.

Chiron isimli birinin çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemi arasındaki değişimleri, karakterinin oluşumunda yaşadığı olayların etkisini ve elbette Amerika' nın arka sokaklarında yaşanan, o büyük ve güzel Amerikan Rüya' sının ardına gizlenen gerçekleri izliyorsunuz film boyunca.

Chiron, uyuşturucu bağımlısı olan ve geçimini fuhuşla devam ettiren annesi tarafından büyütülen, içine kapanık, sessiz biridir. Okuldaki diğer çocuklar tarafından sıklıkla hem sözle hem de fiziksel olarak taciz edilmektedir. Bir gün Juan isimli bir uyuşturucu satıcısıyla tanışır ve Juan ile kız arkadaşı Teresa Chiron' a sahip çıkarlar.
Ergenlik döneminde Juan olmadan yoluna devam etmek zorundadır Chiron ve annesi de artık uyuşturucuya tamamen teslim olmuş bir haldedir. İşte bu bölümde Chiron' ın hayatında kırılma anı diye nitelendirilebilecek iki sahne var filmde. İkisi de çok vurucu. Biri tek planda çekilen bir yürüyüş sahnesi diğeri ise cinsellikte tanışması.
Yetişkinlik döneminde ise Chiron tıpkı Juan gibi sert, güçlü ve paralı bir uyuşturucu satıcısına dönüşüyor. Karakteri kadar fiziği de çok daha sağlam bir hale geliyor ne var ki onu Chiron yapan şeyler hiç değişmiyor. Değiştirmek için uğraştığını tahmin ediyorsunuz aslında ama sonunda bunlarla yüzleşiyor. Daha mutlu oluyor mu bilinmez fakat kesinlikle daha ''kendi'' oluyor.

Moonlight filmi ilk sahneden itibaren aslında izleyiciyi için oldukça yorucu olan bir tarzda çekilmiş. Bunun iyi ve kötü yanı vardı bana göre. Kötü yanı; dediğim gibi yorucu olması, özellikle açılış sahnesinde oyuncunun çevresinde 360 derece dönen kamerayla karşılıyor bizi film. Sonrasında da pek çok sahnede oyunculara çok yakın çekim yapılmış. Bunun iyi yanı ise şu, ana karakterin hayatındaki biri gibi hissediyorsunuz kendinizi. Her şey gözünüzün önünde oluyor. O çocuk arabada otururken siz de arka koltuktasınız ya da siz de onunla beraber denize giriyorsunuz falan. Filmin müziklerini övmek bana pek bir şey ifade etmiyor artık sinemanın geldiği noktada. Eğer hala kötü müzik olacaksa hiç olmasın daha iyi. Filmdeki renk kullanımı ve Chiron' ın 3 dönemi arasındaki geçişler ise bana göre kusursuzdu. Gerçekten aynı çocuğun büyüdüğünü hissettirilmiş.

Bundan sonrası çok ciddi spoiler;

Aşk denen ve benim zırvalık olarak tanımladığım o kutsal(!) kavramın ne kadar boş bir şey olduğunu göstermesi açısından ayrı bir sevdim bu filmi. Yakışıklı adam ile seksi kadının arasındaki aşkı analtan film romantik, iki kadının aşkını anlatan film duygusal ya da yer yer erotik ama iki erkeğin aşkını anlatan film ve sahneler komik(!) oluyorsa o zaman nerede kaldı bu aşkın kutsallığı? Ayrıca ben yanlış yorumluyor olabilirim ama filmde Chiron' ın cinsel tercihi biraz da mecburiyet gibi sunulmuş sanki. Yani zaten içine kapanık ve karşı cinsten kimsenin ilgisini çeken biri değil. Hayatında seksi diye tanımlanabilecek tek kişi Teresa ki o da 2. bir anne gibi zaten Chiron için. Ayrıca annesini defalarca başka adamlarla düzüşürken görmek de Chiron' ı kadınlardan uzaklaştıran bir başka unsur olabilir. Hayatında kendi yaşıtı olup da kendisine ilgi gösteren, değer veren, onunla konuşan tek kişi Kevin. Diğer yandan bu tercihi Kevin üzerinden de okumak gerekiyor. Kevin da aynı şekilde Chiron' ı tercih ediyor, üstelik yıllar sonra bile. İşte aşk denen şey kutsalsa burada seyirciye geçmeliydi o his, ama o restorandaki bakışmalara çoğu insan güldü salonda.

Muhteşem Gatsby kitabının Can yücel çevirisindeki o şiirsel açılış cümlesini pek çok insan gibi ben de çok seviyorum ve kulağıma küpe yapmaya çalışıyorum;

Toy çağımda bir öğüt vermişti babam, hala küpedir kulağıma.
''Ne zaman'' demişti, ''birini tenkide davranacak olsan, hatırdan çıkarma, herkes senin imkanlarında gelmemiştir dünyaya!''

Ne var ki her durumda mümkün olmuyor işte bu. Yani şu filmin ardından duyduğum ilk yorum cümlesinin ''hiç beyaz adam görmedik değil mi filmde'' olması beni sinir ediyor. İki saat süren filmde bu mudur ya ilk dikkatini çeken? Kaldı ki filmde beyaz da vardı.

Moonlight bence çok sağlam bir film olmuş. Sinemayı bir eğlence olarak gören hemen hemen herkes sıkılacaktır ama sinemadan başka şeyler bekleyen, arayan, sinema üzerine üç beş yazı okuyanlar ise gerçekten sevecektir diye düşünüyorum.
12 beğen · 0 yorum · film inceleme

emre baştan

@emrebastan

Mutluyum ve görüyorum da !
Konuşurken onu izlemeyi seviyordum. Ne söylediği umrumda bile değildi. Son konuştuklarımızı hatırlamıyorum bile. Konusurken dudağının kenarlarının yanak uçlarına yakınlaşması,cildinin belli belirsiz bükülmesi, dişlerinin görünmesini seviyordum. Bazen saçları o küçük ve enfes burnunun üstüne düşer bir anda olsa dikkati saçına kayardı. Güldüğünde ağzını biraz fazla açar, ona sevgimi söylemek isterken ki beni hayal ettirirdi. Güldüğünde onu dahada sevmek isterdim. Çünkü o ne zaman gülse benim yanaklarım kahkaha atıyordu. Ona tam olarak ne zaman aşık olduğumu hatırlamıyorum. Ama bunun hayatımda yaptığım en güzel şey olduğunun farkındayım. Bir noktadan sonra artık benimle olmadığına alışabileceğim gerçeği nefes almamı zorlaştırsada bir zamanlar yüzümün birkac santim ötesinde aldığı soluğun sıcaklığını kalbimde hissettiğimi asla unutmayacağım..
2 beğeni · 0 yorum · Kalemimden

Koray Cem

@koraycem

Para ve Mutluluk Sorunsalı
"Para mutluluğu satın alamaz. Ama mutluluk her şey değildir."
4 beğeni · 0 yorum · Diyorum ki

Koray Cem

@koraycem

İyi insan lafının üzerine gelirmiş - Belmondo Mustafa
Belmondo Mustafa : Seviyo. sevmiyo. seviyo. sevmiyo. seviyo... sevmiyo... vay orospu vaaay. (derken sevdiği kız köşeden belirir) aaa, ulan iyi insan lafının üzerine gelirmiş.


2 beğeni · 0 yorum · Diyorum ki