up
ara
Immanuel Kant

Immanuel Kant

Red Red

Red Red

@khaos

[Dürüstlük] övülür ve üşür.

Juvenalis
ataç ikon Pratik Aklın Eleştirisi
kitaba puan vermedi, inceleme ekledi.
1 beğen · 0 yorum
Red Red

Red Red

@khaos

Phalaris : Güney italya'da bulunan Agrigentum (Yun.Akragas) kentinin acımasızlığıyla ünlü tiranı. Bir demirciye yaptırdığı pirinçten bir boğa içinde kurbanlarını kızartırmış.
ataç ikon Pratik Aklın Eleştirisi
kitaba puan vermedi, inceleme ekledi.
1 beğen · 0 yorum
Red Red

Red Red

@khaos

İyi bir asker ol, iyi bir koruyucu, aynı zamanda yansız bir yargıç.
Bir gün eğer karara varılamıyan, kesinleşemeyen bir davaya
tanık olarak çağrılırsan, Phalaris bile emretse
yalancı olmanı ve getirip oraya boğasını,
buyursa sana yalan yere yemin etmeni,
en büyük suç olduğuna inan, canı onura yeğlemenin
ve yaşamak uğruna yaşam nedenlerini yitirmenin.

Juvenalis
ataç ikon Pratik Aklın Eleştirisi
kitaba puan vermedi, inceleme ekledi.
2 beğen · 0 yorum
Red Red

Red Red

@khaos

Aklın ışığında iyi olandan başka bir şeyi arzu etmiyelim; aklın ışığında kötü olandan başka hiçbir şeyden yüz çevirmiyelim.
ataç ikon Pratik Aklın Eleştirisi
kitaba puan vermedi, inceleme ekledi.
1 beğen · 0 yorum
Red Red

Red Red

@khaos

Ahlâk, geliştirilmesi ve işlenmesi sonsuz yararlar vaadeden insanın doğal yapısının en soylu özelliğiyle başladı ve —yobazlıkta ya da boş inançlarda son buldu,
ataç ikon Pratik Aklın Eleştirisi
kitaba puan vermedi, inceleme ekledi.
3 beğen · 0 yorum
Red Red

Red Red

@khaos

İki şey, üzerlerine sık sık eğilip ısrarla düşünülürse, insanın ruhsal yapısını hep yeni, hep artan bir hayranlık ve korkunç saygıyla dolduruyor: üzerimdeki yıldızlı gök ve içimdeki ahlâk yasası. Her ikisini, karanlıklarda gizlenmiş ya da benim ufkumun ötesinde aşkın alanda imişlercesine aramama ve sırf tahmin etmeme gerek yok; onları önümde görüyorum ve doğrudan doğruya benim kendi varoluşumun bilincine bağlıyorum. İlki, dıştaki duyular dünyasında benim bulunduğum yerde başlıyor ve içinde bulunduğum bağlantılar ağını, dünyalar üzerine dünyalardan ve sistemler sistemlerinden oluşan, aynca da dönemli hareketlerinin sınırsız zamanlarına, bu zamanların başlangıcına ve devamına doğru uzanan uçsuz bucaksız büyüklüğe dek genişletiyor. İkincisi, benim görünmez benliğimde, kişiliğimde başlıyor ve kendimi, gerçek sonsuzluğu olan, ama yalnızca anlama yetişince farkedilebilen bir dünya içinde kendi gözümün önüne getiriyor. Bu dünyayla (ve onun aracılığıyla aynı zamanda bütün o görülebilen dünyalarla) ben kendimi, orada olduğu gibi sırf rastlansal bir bağlantı içinde değil, genel ve zorunlu bir bağlantı içinde tanıyorum. İlk görünüm, sayısız dünyaların çokluğu görünümü, benim, kısa bir süre için (nasıl olduğunu bilmediğim bir şekilde) yaşama gücüyle donatıldıktan sonra, kendisinden oluştuğu maddeyi (evrende sırf bir nokta olan) bu gezegene geri vermesi gereken hayvansal bir yaratık olarak önemimi adeta yok eder. Buna karşılık, ikincisi, düşünen bir varlık olarak değerimi, kişiliğim aracılığıyla, sonsuza dek arttırır; çünkü bu kişilikte ahlâk yasası, hayvanlıktan, hatta bütün duyular dünyasından bağımsız bir yaşamı —en azından varoluşumuzun bu yasa tarafından amaca uygun belirlenişinden, bu yaşamın koşulları ve sınırlarıyla sınırlanmamış olup sonsuza doğru uzanan bu belirlenişten açığa çıktığı kadarıyla— açığa çıkarır.
ataç ikon Pratik Aklın Eleştirisi
kitaba puan vermedi, inceleme ekledi.
2 beğen · 0 yorum
sosyopat

sosyopat

@sosyopat35 - İzmir

Kant
insanlar kendi değerlerini, doğadaki diğer yaratıklardan kendisini temelden ayıran özellik olan özgürlükten alır. Zira, ahlak sadece ve sadece özgür olanlar için söz konusu olabilir ya da anlam kazanır. Akla dayalı hareket, akılla temellendirilmiş eylem ancak ahlaki olabilir. Örneğin taşın kafanıza düşmesi ahlaki bir eylem değildir zira özgür irade taşta söz konusu değildir. Bununla birlikte, eğer söz veriyorsanız, bunu tutmak zorundasınızdır. Ama bunu tutma nedeniniz, size mutluluk vermesi veya başka bir neden değildir. Sadece tutmak “zorunda” olduğunuz için bu sözü tutmalısınız. Bunu hisse dayalı bir nedene veya bir sona bağlamadan yapmalısınız.Bu nedenle Kant hipotetik olmayan kategorik imperatif kavramını kullanır kendi ahlak anlayışında. Eğer bir eylem, başka bir araç dolayımıyla iyi olarak değerlendiriliyorsa, o zaman hipotetiktir. Yani “şu şeyi, başka bir şeyi istediğim için yapmalıyım” dediğiniz her eylem, hipotetik imperatif sınıfına girer. Bu ahlaki değildir. Ahlaki olan kategorik impertaiftir, yani hiçbir dolayım olmaksızın “kendinde iyi”yi temsil edecek davranışta bulunmaktır. Yani “başka hiçbir şeyi istemeseydim bile, şu ya da bu biçimde hareket etmeliyim” diyebiliyorsanız ancak eyleminiz ahlakidir.
Immanuel Kant
ünlüye puan vermedi, inceleme eklemedi.
2 beğeni · 0 yorum beğen ikon
Kenan

Kenan

@enron

 paylaşım fotoğrafı
Çok var ki bu topraklar adam yetiştirmiyor. Hasbelkader yetişmiş olanlara da dünya dar ediliyor.
Ve epeyce bir zamandan beri bu topraklarda artık insan da yetişmiyor. Bıçağın kemiğe dayandığı yer burasıdır.

Sunuş - Ahmet Aydoğan
EK 1
Kitap ismi yerine yazar ismi olmuş. 13.07.18
EK 2
Kitap ismi yerine yazar ismi olmuş. 13.07.18
EK 3
Kitap ismi yerine yazar ismi olmuş. 13.07.18
EK 4
Ek fazla olmuş :) 13.07.18
Immanuel Kant
ünlüye puan vermedi, inceleme eklemedi.
19 beğeni · 1 yorum beğen ikon
woolf (@tecessus)
bu topraklarda artık insan da yetişmiyor. Yetişenlere de dünya dar geliyor. İşte ne güzel sözdür bu. Yetişenler bu dünyaya aitsiz hissediyor belli ki.
10.07.18 beğen 4 cevap
K.i.n.g

K.i.n.g

@king - Malatya

Kant paylaşım fotoğrafı
Kant
Hayatın çeşitli güçlüklerine karşı üç şey hediye edilmiştir: Ümit, uyku ve gülmek.

Kant
Immanuel Kant
ünlüye puan vermedi, inceleme eklemedi.
8 beğeni · 0 yorum beğen ikon
Necati Tülek

Necati Tülek

@necatitulek - Çorum

Emmanuel Kant paylaşım fotoğrafı
Emmanuel Kant
Emmanuel Kant (22.04.1724 - 12.02.1824)
Immanuel Kant
ünlüye puan vermedi, inceleme eklemedi.
2 beğeni · 0 yorum beğen ikon
Arı Usun Eleştirisi
1970
Pratik Usun Eleştirisi ve Pratik Usun Eleştirisi kitaplarının da yazarı Immanuel Kant tarafından kaleme alınan Arı Usun Eleştirisi kitabı Felsefe, Aydınlanma türünde okuyucusu ile buluşuyor. İdea Yayınevi yayınevinden 1970 yılında 9772146123004 isbn kodu ile kitapçılarda satışa sunulan Arı Usun Eleştirisi isimli kitap 112 sayfadan oluşuyor.Kitabı Türkçe'ye Aziz Yardımlı çevirmiştir. Kitap Hayatları Arayış ve Merakla Geçmiş Olan Filozofların En İyi Kitapları listesinde de yeralmaktadır. Arı Usun Eleştirisi kitabını okuduysanız mutlaka oyunuzu, kitap incelemelerinizi ve alıntılarınızı bekliyoruz. Neokur kullanıcıları fikirlerinizi merak ediyor!
Pratik Usun Eleştirisi
1970
Arı Usun Eleştirisi ve Pratik Usun Eleştirisi kitaplarının da yazarı Immanuel Kant tarafından kaleme alınan Pratik Usun Eleştirisi kitabı Felsefe, Aydınlanma türünde okuyucusu ile buluşuyor. Yeryüzü Yayınevi yayınevinden 1970 yılında 9756386304140 isbn kodu ile kitapçılarda satışa sunulan Pratik Usun Eleştirisi isimli kitap 192 sayfadan oluşuyor.Kitabı Türkçe'ye Onur Ateş çevirmiştir. Pratik Usun Eleştirisi kitabını okuduysanız mutlaka oyunuzu, kitap incelemelerinizi ve alıntılarınızı bekliyoruz. Neokur kullanıcıları fikirlerinizi merak ediyor!
Pratik Usun Eleştirisi
1970
Arı Usun Eleştirisi kitabının da yazarı Arı Usun Eleştirisi ve Pratik Usun Eleştirisi kitaplarının da yazarı Immanuel Kant tarafından kaleme alınan Pratik Usun Eleştirisi kitabı Felsefe, Bilgi Felsefesi türünde okuyucusu ile buluşuyor. Say Yayınları yayınevinden 1970 yılında 9789754680133 isbn kodu ile kitapçılarda satışa sunulan Pratik Usun Eleştirisi isimli kitap 244 sayfadan oluşuyor. Pratik Usun Eleştirisi kitabını okuduysanız mutlaka oyunuzu, kitap incelemelerinizi ve alıntılarınızı bekliyoruz. Neokur kullanıcıları fikirlerinizi merak ediyor!
Evrensel Doğa Tarihi ve Gökler Kuramı
2006
Arı Usun Eleştirisi ve Pratik Usun Eleştirisi kitaplarının da yazarı Immanuel Kant tarafından kaleme alınan Evrensel Doğa Tarihi ve Gökler Kuramı kitabı Bilim, Doğa türünde okuyucusu ile buluşuyor. Say Yayınları yayınevinden 2006 yılında 9789754686951 isbn kodu ile kitapçılarda satışa sunulan Evrensel Doğa Tarihi ve Gökler Kuramı isimli kitap 168 sayfadan oluşuyor. Evrensel Doğa Tarihi ve Gökler Kuramı kitabını okuduysanız mutlaka oyunuzu, kitap incelemelerinizi ve alıntılarınızı bekliyoruz. Neokur kullanıcıları fikirlerinizi merak ediyor!
Evrensel Doğa Tarihi ve Gökler Kuramı
2009
Arı Usun Eleştirisi ve Pratik Usun Eleştirisi kitaplarının da yazarı Immanuel Kant tarafından kaleme alınan Evrensel Doğa Tarihi ve Gökler Kuramı kitabı Bilim, türünde okuyucusu ile buluşuyor. Sarmal Yayınevi yayınevinden 2009 yılında 9799756557104 isbn kodu ile kitapçılarda satışa sunulan Evrensel Doğa Tarihi ve Gökler Kuramı isimli kitap 141 sayfadan oluşuyor. Evrensel Doğa Tarihi ve Gökler Kuramı kitabını okuduysanız mutlaka oyunuzu, kitap incelemelerinizi ve alıntılarınızı bekliyoruz. Neokur kullanıcıları fikirlerinizi merak ediyor!
Sence kaç puan almalı?
0
0 oy
0