up
ara
Derleme

Derleme

Hanımcı Beyza ོde

Hanımcı Beyza ོde

@koraycem - İstanbul

Çağdaş Rus Şiiri Antolojisi
Bekle beni, döneceğim
Bütün gücünle bekle.
Bekle, sarı yağmurlar
Hüzün getirdiğinde.
Bekle karda, tipide
Bekle bunaltırken sıcak
Bekle, kimseler beklemezken
Geçmişi unutarak
Bekle, uzak yerlerden
Mektup gelmez olduğunda,
Bekle, birlikte bekleyenler
Beklemekten usandığında.

Döneceğim, bekle beni
Ve iyilik dileme
Artık unutmak gerektiğini
Söyleyenlere,
Varsın oğlum ve anam
Yok olduğuma inansınlar,
Varsın yorulup beklemekten
Otursun ateşin başına dostlar
İçsinler o acı şaraptan
Rahmet diliyerek yitene
Bekle. O şaraptan
İçmekte acele etme.

Bekle beni döneceğim
Tüm ölümlerin inadına.
Varsın beklemeyenler
Yorsun bunu şansa
Anlamayacak onlar
Nasıl ortasında ateşin
Kurtardı beni
Senin bekleyişin.
İkimiz bileceğiz sadece:
Başardın beklemeyi sen
Kimsenin bekleyemediğince.


Konstantin Simonov

Çeviri: Ataol Behramoğlu
ataç ikon Çağdaş Rus Şiiri Antolojisi
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
6 beğen · 2 yorum
Hanımcı Beyza ོde (@koraycem)
Otursun ateşin başına dostlar
İçsinler o acı şaraptan
Rahmet diliyerek yitene
Bekle. O şaraptan
İçmekte acele etme.
29.05.19 beğen 1 cevap
beyzanur ergül

beyzanur ergül

@beyzanurergul

Ekmek pahalı, emek ucuzdu.
-Tolstoy
ataç ikon Tolstoy
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
9 beğen · 0 yorum
Elif Büşra Poyraz

Elif Büşra Poyraz

@elifbusrapoyraz

Namus ve bekâret kavramları, erkeğin itibarını kadının iki bacağı arasına yerleştirmektedir.
ataç ikon Müslüman Toplumlarda Kadın ve Cinsellik
kitaba 10 verdi, inceleme eklemedi.
17 beğen · 5 yorum
Hanımcı Beyza ོde (@koraycem)
Yazının siyakı sibakı için o sayfanın fotosunu çekme imkânınız var mı?
10.04.19 beğen cevap
AcupOfCoffee (@sherlock)
Çok göreceli bir konu. Müslüman diye genelleme söz konusu olamaz. Ne Müslüman var tv karşısıdna kedicikli. Ne Müslüman var dağda bıçakla kelle kovalıyor. Bu tarz konular maalesef gerçekliği çok olan bitenle bağdaştırmıyor.
10.05.19 beğen cevap
Elif Büşra Poyraz

Elif Büşra Poyraz

@elifbusrapoyraz

Demek ki bekâret, erkekler arasında bir meseledir, kadınlar bu meselede sadece sessiz birer aracı rolünü üstlenir. Namus gibi bekâret de sadece erkeklere özgü bir saplantının tezahürüdür -eşitsizliğin, kıtlığın damgasını vurduğu, bazı insanların onur kırıcı bir biçimde başkalarının tahakkümü altında olması yüzünden bütün bir toplumun, tek gerçek insan gücü olan özgüvenden mahrum kaldığı toplumsal yapılarda görülür.
ataç ikon Müslüman Toplumlarda Kadın ve Cinsellik
kitaba 10 verdi, inceleme eklemedi.
7 beğen · 1 yorum
Hanımcı Beyza ོde (@koraycem)
Bekâret kavramı ataerkil anlayışta kadının kapital olarak görülmesinden de öte bir geçmişi vardır. Sömürgelerde ilk gece hakkının oranın yöneticisine verildiğinin resmi mührü bekâret kanıydı. Burası benim yönetimim altındadırın resmi beratı ilk gece hakkıdı. Resmi tarihçiler bunlardan bahsetmez, işi avamın üzerine yıkarlar. Gerçek olan elit sınıfın vahşi kapitalizmiydi.
10.04.19 beğen cevap
Hanımcı Beyza ོde

Hanımcı Beyza ོde

@koraycem - İstanbul

Dünyanın Bütün Sokakları İsyanda
"Bölgede ilk kıpırdanma ve uyanışın 1950'li yıllarda, Filistin topraklarında İsrail devletinin kurulmasının akabinde kendini gösterdiğini söyleyebiliriz. Bu uyanış 1952'de Nasır'ın Mısır'ın başına geçişi, Suriye-Mısır birliğinin gerçekleşmesi ve 'devrimci sosyalist' kültürle beslenen bir Arap milliyetçiliğinin gelişmesi şeklinde somutlaşmıştır. Bu gelişme Ortadoğu'da Arap âleminde ilk defa bilimsel, kültürel ve siyasal içerikli bir tartışmayı da gündeme getirirken, Milliyetçilik, İslamcılık, Devrimcilik ve Halkçılık gibi kavramlar sokaklarda tartışılır hale gelmişti. Nasır'ın başını çektiği devrimci-milliyetçi bayrak, 1960'lı yılların ortalarına kadar müthiş bir hareketlilik doğuracaktı. Kendi çocukluğumdan hatırlıyorum, ilkokul dördüncü sınıfa giderken, istisnasız hepimiz düpedüz politika konuşan insanlardık. İşte, bu siyasal canlılığın Batı'yı muazzam derecede rahatsız ettiği çok açıktı."

s. 107.

ARAP İNTİFADASI MUTLAKA YAŞANACAK
Hüsnü MAHALLİ - 2002
ataç ikon Dünyanın Bütün Sokakları İsyanda
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
0 beğen · 1 yorum
Hanımcı Beyza ོde (@koraycem)
ilkokul dördüncü sınıfa giderken, istisnasız hepimiz düpedüz politika konuşan insanlardık. İşte, bu siyasal canlılığın Batı'yı muazzam derecede rahatsız ettiği çok açıktı.
25.03.19 beğen cevap
Hanımcı Beyza ོde

Hanımcı Beyza ོde

@koraycem - İstanbul

Bir keresinde, Floransa'da sağır bir adam görmüştüm. Bu adam, bağırdığınızda hiçbir şey anlayamıyor fakat yavaş bir şekilde konuştuğunuzda sadece dudak hareketlerinden konuşulanları anlayabiliyordu. Buradan hareketle, kararı tecrübeye bırakıyorum; birinin sana yavaşça konuşmasını iste ve dudak hareketlerini not et.


s. 91.
ataç ikon Da Vinci ve Saklı Not Defteri
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
0 beğen · 0 yorum
Sence kaç puan almalı?
0
0 oy
0