up
ara
‹ Tüm Direniş Teolojisi Sözleri

Direniş Teolojisi Sözleri ve Alıntıları

Ahme't Sessiz

Ahme't Sessiz

@ahmetsessiz

Oysa kanaatimce, İslam’ın kadından örtmesini istediği yerler, erkeklerde cinsel cazibe uyandıran göğüs ve bacaklardır. Yani bölge olarak, boyun-bilek ve diz altıdır. Bu talebi, bir özgürlük kısıtlaması olarak görmek yanlıştır. Amaç, toplumsal ve bireysel ilişkilerde kadını,’’dişi’’liği aşırı vurgulanmış bir varlık olarak değil; onu ‘’kişi’’liği ile muhatap almaktır. Örtünme, neslin devamı ve evlenme-aile bağlamında anlam kazanan bir öneridir. Konuya estetik açıdan bakacak olursak, erkeğin saçı ve sakalı aslanın yelesine, kadının saçı da tavus kuşunun kuyruğuna, taraklı kuşun tarağına benzer. Yani her ikisi de estetik unsurlardır. Ahsen-i takvim olarak yaratılmanın ifadesidir. Kadının yüzü ile saçı arasında estetiklik açısından bir fark yoktur. Saçı ve yüzü yani başı cinsel bir bölge olarak görmek sapıklıktır. Estetik olan erotik olanı birbirine karıştırmaktır. İsteyen saçı ile isteyen de baş örtüsü ile şıklığını tamamlayabilir. Başörtüsü, Kur’an’ın indiği dönemde her kadında –hatta erkekte- varolan bir giyim unsurudur. Nur 21/31’deki ‘’Başörtülerini göğüslerine örtsünler’’ ifadesinin gerçek amacının –Allah doğrusunu bilir- göğüs dekoltesini örtmek olduğu kanaatindeyim; yoksa hem saç hem de göğüs değil. Bu nedenle saçların da o gün için ‘’görünen kısımlar’’ kapsamında değil, fakat hükmünde olduğu kanaatindeyim. Çünkü o günkü örf ve adet, hatta iklimsel zorunluluk dolayısıyla başlar örtülüydü. Ayrıca Tanrı’nın ‘’görünen yerler müstesna’’ şeklindeki atfı, O’nun makul örfe olan itibarını ve güvenini gösterir. Özetle, iffet İslami bir erdemdir. Örtünme (tesettür), bu erdemi pratize eden İslami bir hükümdür. Başın (saçların) örtülmesi, Müslüman alimlerin üzerinde icma ettikleri bir yorumdur. Bu yoruma ya saygı duyulur ve uyulur veya delil ile reddedilir. İffet kaygısıyla (niyet) başlarını örtenler sevap kazanır. Başlarını örtmeyenler günah kazanmaz. Cinsel saiklerle açılıp saçılanlar günahkar olur.

İlhami Güler, Direniş Teolojisi,’Peçe ve Çarşaf Neyi Örtüyor?’, Ankara 2011,s.123.
ataç ikon Direniş Teolojisi
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
0 yorum