up
ara

Müzik İle İlgili Sözler ve Kitap Alıntıları

İçerisinde Müzik geçen, Müzik temalı, Müzik tarafından söylenmiş veya Müzik hakkında sözler ve kitap alıntıları listelenmektedir.
Öykü Odabaş

Öykü Odabaş

@oykuodabas

Daumer, Sihirli Flür operasındaki masonluk simgelerinin varlığını kabul etmekle birlikte, operaın aslında, Mozart'ın masonluğa bağlılığı ile derinden gelen Katolik geçmişi arasındaki mücadeleyi yandıttığını savunuyor; ikinci perdenin sonuna doğru yer alan Silahlı Adamlar Düeti'nde ("Der, welcher wodert diese StaBe voll Berschwerden") kullanılan ilahi bestenin, bunun müzikal kanıtı olduğunu belirtiyordu.

Sf: 51
ataç ikon Mozart ve Naziler
10 (1 oy)
0 yorum
Öykü Odabaş

Öykü Odabaş

@oykuodabas

Mozart'ın masonlukla olası bütün doğrudan bağlantılarını koparma arzusu, (sadece) Nazilerden kaynaklanmıyordu....
....Esasen, Sihirli Flüt operasındaki masonluk çağrışımları hakkındaki kaygılar, Mozart'on 1791'deki ölümünü takip eden yıllarda ortaya çıkmaya başlamıştı...
... II. Francis, Jakobenlerin ajanları olarak görülen gizli derneklere karşı giderek katılaşan, kısıtlayıcı bir politika izledi...
... 1795 Haziran'ında, bütün faal locaların zorla kapatılmasına yol açan bir yasa çıkarılmasıyla doruğa ulaştı...
... Bu dönemde, Sihirli Flüt eoprasının popülerliğinin devam etmesine rağmen, Avusturyalı yetkilililer dikkatleri, operadaki masonluk unsurlarından uzağa çekmek amacıyla, 1794 yılında, Mozart'ın ve opera yazarı Schikander'in bu eseri, Jakoben karşıtı bir mesajla, Fransız Devrimi'nin alegorisi olarak bestelediğini iddia eden bir broşür yayınladı.

Sf:50-51

Not: Opera yazarına Librettis denir; operadaki sözlere de Libretto.
ataç ikon Mozart ve Naziler
10 (1 oy)
0 yorum
Öykü Odabaş

Öykü Odabaş

@oykuodabas

.... 1931 yılında Nazi partisi yetkililerine, "Köylülerin yahudilere karşı yürüttüğü doğal düşmanlığın ve masonlığa karşı düşmanlığın çılgınlık düzeyine getirilmesi gerektiğini" söyleyen bir "Rehber ve Yönerge Mektubu" dağıtıldı.

Sf:49
ataç ikon Mozart ve Naziler
10 (1 oy)
0 yorum
Öykü Odabaş

Öykü Odabaş

@oykuodabas

Adol Hitler, siyasi vasiyeti Mein Kampf'ta Masonluğa, Yahudilerin gizli ittifak kurumu olduğu gerekçesiyle saldırıyordu.
sf:48
ataç ikon Mozart ve Naziler
10 (1 oy)
0 yorum
Öykü Odabaş

Öykü Odabaş

@oykuodabas

- Aydınlanmanın batışının tuhaf alacakaranlığında ve Romantizmin doğuşunda -

Erich Schenk - 1941 (Kısa Makalesinden)

Sf:42
ataç ikon Mozart ve Naziler
10 (1 oy)
0 yorum
Öykü Odabaş

Öykü Odabaş

@oykuodabas

Mozart ve Naziler
Bu dönemdeki aşırı ulusal coşkudan esinlenen Leipzig firması Kistner ve Siegel, Mayıs 1933'te Mozart'ın, Hymne an Deutschland (Alman Marşı) eserinin, koro ve orkestra kompoziyonunu yayınladı.
Mozart'ın külliyatı içinde, bu adı taşıyan bir eser bulunmadığını söylemeye herhalde gerek yok. Yine de müziği kesinlikle gerçekti. Besteler, Konig Thomas (Mısır Kralı Thomas) adlı kahramnlık dramasındaki "Schon weichet Dir, Sonne" (Güneş karşısında eğiliyor) birinci korosundan alınmıştı. Karışık bir koronun, bir erkek korosuna veya okul korosunun ihtiyaçlarına yönelik, ticari bakış açısıyla yapılan müzik düzenlemesinden, tanınmış editör Max Friedlaender sorumluydu.
orijinal metnin yerini, Valerian Tornius'un, "Dich preisen wir, Deutschland! Heimat!" (Sana Şükrediyoruz Almanya! Anavatanımız!) sözleriyle başlayan vatanseverlik şiirinden almıştı. (sf 36-37)

Not:
1. Aslında Yahudi kökenli olan Friedlaender'in bu kökenleri, 1933'lü yıllarda hiç karıştırılmamış ve sonrasında, ırkçılığın en kanlı zamanlarında saman altı edilmiş.
2. Maalesef çok fazla noktalama hatası var kitapta. ucu anlatım bozukluğuna varıyor. O yüzden yukarıdaki paragraflar tarfımdan editlendi.
ataç ikon Mozart ve Naziler
10 (1 oy)
0 yorum
Can

Can

@canae

Müzik sesi çok, çok uzaktan geldiği halde, sanki taa içimde duydum onu.
ataç ikon Momo
8.7 (322 oy)
0 yorum
dilara ekim

dilara ekim

@dilaraekim

Sevinç ve ferahlıkla birbirimizin elini tuttuğumuz anda sahnedeki şarkıcı, “Ah bu ne hiddet, bu ne telaş?” diye soruyordu. Ağır tempolu parçanın depresifliğine rağmen, söyleyenin dudaklarında müziğin verdiği mutluluğun kıvrımları vardı. Kreşendoda gülümsemesi neredeyse kahkahaya dönüşüyor ve şahikasında yırtıcı bir kuş sürüsünün çığlığı duyuluyordu. Şarkıcının sesinin çağlayanları andıran güzelliğinden ziyade sahnedeki mutluluğuna haset ediyordum ben de. “
0 yorum
Ahmet KARAMAN

Ahmet KARAMAN

@ahmetkaraman

Şiddetin seslerine tepkisiz kalan komşular müzik sesine tepki gösterirler.
ataç ikon Kardeşini Doğurmak
9.4 (16 oy)
0 yorum
Sümi B

Sümi B

@sumisb

Dünya bize göre konuşmaz, o kendi şarkısını söyler.
0 yorum
Ahmet KARAMAN

Ahmet KARAMAN

@ahmetkaraman

Müziğin çok güzel olduğundan şüphem yoktu, ancak, Tanrı bana bu müzikten anlayacak kulak vermeyi uygun görmemişti.
0 yorum
Hanımcı Beyza ོde

Hanımcı Beyza ོde

@koraycem

Daha sonra eleştirmenler, acaba diziselcilik özgürleştirme vaadini yerine getirdi mi yoksa müziğin modernist bir çıkmazın içine girmesine yol açıp ancak giderek uzmanlaşan bir dinleyici kitlesi üzerinde etkili olan, değişmez formüllerin baskısı altında, kısıtlı ve anlaşılmaz bir müzik olarak o çıkmazda kalmasına mı yol açtı, diye sorgulayacaktı. Susan Sontag, "acı acı böğürtülerine ve gümbürtülerine" diye yazıyordu, "saygılıydık - çirkin müziği sevmemiz gerektiğini biliyorduk; Toch'u, Krenek'i, Hindemith'i, Webern'i, Schoenberg'i falan ciddi ciddi dinliyorduk (çılgınca bir açlığımız ve sağlam midelerimiz vardı)."

s. 268.
0 yorum
Ahmet KARAMAN

Ahmet KARAMAN

@ahmetkaraman

Bir nota değil, bir senfoni olun.
0 yorum
Hanımcı Beyza ོde

Hanımcı Beyza ོde

@koraycem

Eskidendi, Çok Eskiden

Hani erken inerdi karanlik,
Hani yagmur yagardi inceden,
Hani okuldan, işten dönerken,
Işiklar yanardi evlerde,
Eskidendi, çok eskiden.

Hani ay herkese gülümserken,
Mevsimler kimseyi dinlemezken,
Hani çocuklar gibi zaman nedir bilmezken,
Eskidendi, çok eskiden.

Hani hepimiz arkadaşken,
Hani oyunlar tükenmemişken,
Henüz kimse bize ihanet etmemiş,
Biz kimseyi aldatmamişken,
Eskidendi, çok eskiden.

Hani şarkilar bizi bu kadar incitmezken,
Hani körkütük sarhoşken gençligimizden,
Daha biz kimseye küsmemiş,
Daha kimse ölmemişken,
Eskidendi, çok eskiden.

Şimdi ay usul, yildizlar eski
Hatiralar gökyüzü gibi gitmiyor üstümüzden
Geçen geçti,
Geceyi söndür kalbim
Geceler de gençlik gibi eskidendi
Şimdi uykusuzluk vakti.
0 yorum
Gülşah Sönmez

Gülşah Sönmez

@gulsahsonmez

Müzikle bir dakika, yaşamın bir yılına denk gelir.
ataç ikon Kambur
8.4 (51 oy)
0 yorum
Ebru

Ebru

@kubraebru

“Bunları düşünürken, aklıma birden Serenad notası geldi. Kararlıydım, onu mutlaka bulacaktım. Serenad’ı aramak, benim için dünyadaki kötülüklere, savaşlara, düşmanlıklara, bütün iktidarlara direnmek anlamına gelmişti.”
ataç ikon Serenad
8.9 (1729 oy)
0 yorum
Hanımcı Beyza ོde

Hanımcı Beyza ོde

@koraycem

Bir besteci olduğu için Nabokov müzik şubesine atandı; kendisinden beklenen şey Nazizmin kökünü kurutmak ve demokratik bir Almanya özlemini yaygınlaştırmak için gerekli psikolojik ve kültürel silahların neler olabileceğini saptamaktı. Alman müzik hayatına yuvalanmış Nazileri temizleyecek, bizim temiz Almanlar olduğuna inandığımız Alman müzikçilere (mesleklerini icra etme hakkını tanıyarak) ruhsat verecekti; bir başka göreviyse Almanya daki konser programlannı denetlemek ve bu konserlerin milliyetçilik gösterisine dönüşmesini engellemekti. Bir dost toplantısında Nabokov'u takdim eden Amerikan generali, Bir müzik allamesi olarak Almanlara bu işlerin nasıl yapılacağını öğretiyor, demişti.
0 yorum
bodrum yelkeni

bodrum yelkeni

@bodrumyelkeni

Kendi mutsuzluğu içinde kendini mutlu hissettiği de kesindi; çünkü hep gülümserken, şarkı söylerken görülürdü. (S.142)
0 yorum
büşra nur aksu

büşra nur aksu

@busranuraksu

Piramit
..müzik olmasaydı hayat neye benzerdi.
ataç ikon Piramit
5.7 (7 oy)
0 yorum
Gülşah Sönmez

Gülşah Sönmez

@gulsahsonmez

Dans yaşamın yorumu değil, kendisidir.
ataç ikon Dersaadet'te Dans
8.6 (5 oy)
0 yorum
/ 6