up
ara
ÜYELER
DİĞER

Toplum Hakkında Sözler ve Kitap Alıntıları

İçerisinde Toplum geçen, Toplum temalı, Toplum tarafından söylenmiş veya Toplum hakkında sözler ve kitap alıntıları listelenmektedir.
Guapo

Guapo

@ilay

... her toplum kendi kült sanatçılarını yaratır, sonra onları toplu belleğinden çıkarmaz. Örneğin Fransız medyası da zaman zaman ve özellikle yuvarlak yıldönümlerinde Jean Gabin, Edith Piaf, Yves Montand gibi sanatçılarını sürekli hatırlıyor. s.18
ataç ikon Dorsay'ın Penceresinden
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
2 beğen · 0 yorum
Büşranur Koç

Büşranur Koç

@busranurkoc

Cep telefonu berbat bir şey, toplumun boynunuza taktığı tasma,..
ataç ikon Erken Kaybedenler
kitaba 10 verdi, inceleme ekledi.
0 beğen · 0 yorum
Karartı

Karartı

@kararti

Siz de biliyorsunuz ki, çocuklar toplumun aynasıdır, etraflarından ne duyup görürlerse onları öğrenirler, onlarla büyürler. Madem biz onların büyükleriyiz, o halde onlara iyi şeyler öğretmeliyiz.
ataç ikon Ecinni Labirenti
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
2 beğen · 0 yorum
homoviator

homoviator

@homoviator

Şehirde kanunun yapamadığını toplum baskısı yapar.
ataç ikon Akıl Oyunlarının Gölgesinde - Sherlock H...
kitaba 9 verdi, inceleme eklemedi.
3 beğen · 0 yorum
afyil

afyil

@afyil

“Lideri seçimle belirlemek. Demokrasi! En mantıklısı buydu. Sonuçta, toplumla lider ilişkisi, aynı kafeste kapalı kalmış bir insanla bir hayvanın durumundan pek farklı değildi. Diktatörlükte kafesin kapısı birden açılır ve içeri aç bir aslan atılırdı. Ama demokrasi, insanın ne tür bir hayvanla kafese kapatılacağını seçme özgürlüğüydü. Etobur mu? Otobur mu? Omnivor mu? Tek mi gezer? Sürü halinde mi avlanır? Nesli tükenmekte olan bir tür müdür? Evcilleşebilir mi? Ve buna benzer soruların yanıtları göz önünde bulundurularak seçim yapılabiliyordu. Tabii yine de ortada bir kafes, bir hayvan ve kilitli bir kapı vardı ama yapacak bir şey yoktu. Dünyanın gerçekleri şimdilik bu düzeydeydi! Ayrıca, diktatörlükte hayvan ölene kadar kafeste kalırken, demokraside ancak bir sonraki seçime kadar hüküm sürebiliyordu. İnsan da, bedenindeki diş izlerini sayıp kaç kilo etinin ya da parmağının eksildiğini ölçebiliyor, buna göre de kafes hayatını aynı hayvanla sürdürüp sürdürmeyeceğine karar verebiliyordu...”
ataç ikon Daha
kitaba 6 verdi, inceleme eklemedi.
2 beğen · 0 yorum
maide yılmaz

maide yılmaz

@tozzerresi

"Linç, sadece birden fazla insanın yan yana gelip yumruklarını sıkması değildi. Toplumsal bir gerçekti! Sosyal antropolojide yeri olan bir hareket biçimiydi! Hatta bir biçimlendiriciydi! Toplum ve birey, çoğunluk ve azınlık ilişkilerinin düzenleyicilerinden biriydi. Kolektif bir haktı! Rousseau'nun doğrudan demokrasi dediği şeydi! Her şeydi! Sayesinde bütün bunlara bir ad verebilmemizi sağlamış olan Charles Lynch denilen o Amerikalı, bir dahiydi! Bugün belki bir barbar olarak tanınıyordu ama, Amerika .Birleşik Devletleri dünyayı onun kanunuyla yönetiyordu: Lynch Kanunuyla!"
ataç ikon Daha
kitaba 10 verdi, inceleme eklemedi.
1 beğen · 0 yorum
Filiz Dereci

Filiz Dereci

@filizdereci

Erkeklerin ve kadınların rollerini, haklarını ve görevlerini biyolojiden ziyade mitler belirlediğinden, "erkeklik" ve "kadınlık" kavramları bir toplumdan öburüne çok ciddi ölçüde değişiklik gösterir.
ataç ikon Hayvanlardan Tanrılara - Sapiens
kitaba 10 verdi, inceleme eklemedi.
5 beğen · 0 yorum
serpil çakır

serpil çakır

@serpilcakir

Bilgi toplumunda insan her zamankinden daha hızlı,teknolojiyle birçok şeyi elde edebiliyor fakat tarım toplumundaki huzuru ve dengeyi sunamıyor.
ataç ikon Mesnevi Terapi
kitaba 7 verdi, inceleme eklemedi.
2 beğen · 0 yorum
İbrahim

İbrahim

@ksfh

Gel gör ki, zenginliğin genel yükselişinin hiyerarşik bir toplumun ortadan kaldırılmasını tehlikeye düşürdüğü, ama aslında hiyerarşik toplumun bir anlamda ortadan kaldırılması demek olduğu da açıktı. Belli ki, herkesin daha az çalıştığı, yeterince yiyecek bulduğu, banyosu ve buzdolabı olan bir evde yaşadığı, bir arabası, hatta uçağı olduğu bir dünyada, eşitsizliğin en belirgin, belki de en önemli biçimi ortadan kalkmış olacaktı. Zenginlik, bir kez genelleşti mi, ayrım tanımayacaktı.Hiç kuşku yok ki, kişisel mülk ve lüks anlamında Zenginliğin eşit bir biçimde dağıtılacağı, buna karşılık İktidarın küçük bir ayrıcalık zümrenin elinde toplanacağı bir toplum düşünmek mümkündü. Ama böyle bir toplum uygulamada uzun süre ayakta kalamazdı. Çünkü boş vakit ve güvenlik herkesçe paylaşıldığında, yoksulluğun serseme çevirdiği geniş kitleler okuryazar olacak, kendi başına düşünmeyi öğrenecek, o zamanda hiçbir işe yaramadığını sonunda fark ettiği ayrıcalıklı azınlığı ortadan kaldıracaktı. Hiyerarşik toplumun varlığı, uzun sürede, ancak yoksulluk ve cehalete yaslanarak sürebilirdi. Yirminci yüzyılın başlarında bazı düşünürlerin hayalini kurdukları gibi, geçmişin tarım toplumuna geri dönmek de uygulanabilir bir çözüm değildi. Bu, hemen hemen tüm dünyada handiyse içgüdüselleşmiş makineleşme eğilimine ters düşüyordu; dahası, sanayileşmede geri kalan her ülke askeri açıdan da güçsüz düşüyor, daha gelişmiş rakiplerinin dolaylı ya da dolaysız boyunduruğu altına giriyordu.

s.220
ataç ikon 1984
kitaba 10 verdi, inceleme eklemedi.
1 beğen · 0 yorum
Fatih V.

Fatih V.

@fatihvurak

Toplumumuzda, olup bitenlerden en çok haberdar olanlar, aynı zamanda, dünyayı olduğu gibi görmekten en uzak olanlardır. Genelde anlayış ne kadar genişse, aldanma da o kadar geniştir; daha zeki olan, daha az akıllıdır.
ataç ikon 1984
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
3 beğen · 0 yorum
SK

SK

@sedabaydar

Açıkçası, Parti’nin dünya görüşü, onu hiç anlayamayan insanlara çok daha kolay dayatılıyordu. Gerçekliğin en açık biçimde çarpıtılması böylelerine kolayca benimsetilebiliyordu, çünkü kendilerinden istenenin iğrençliğini hiçbir zaman tam olarak kavrayamadıkları gibi, toplumsal olaylarla yeterince ilgilenmedikleri için neler olup bittiğini de göremiyorlardı. Hiçbir şeyi kavrayamadıkları için hiçbir zaman akıllarını kaçırmıyorlardı. Her şeyi yutuyorlar ve hiçbir zarar görmüyorlardı, çünkü tıpkı bir mısır tanesinin bir kuşun bedeninden sindirilmeden geçip gitmesi gibi, yuttuklarından geriye hiçbir şey kalmıyordu.
ataç ikon 1984
kitaba 10 verdi, inceleme eklemedi.
0 beğen · 0 yorum
Ahme't Sessiz

Ahme't Sessiz

@ahmetsessiz

İnsanı toplum içinde yaşaması için yaratan Tanrı, onun kapalı yaşamasını onaylar mı ?
ataç ikon Rahibe
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
0 beğen · 0 yorum
FEBİHÂ

FEBİHÂ

@kadimcumleivecize

"İnsan toplum yaşamı için yaratılmıştır. Onu öteki insanlardan ayırın, yalnız bırakın, düşünceleri karmakarışık olmaya, karakteri bozulmaya başlar. Kalbinde binlerce gülünç ilgi belirir, kafasında acayip düşünceler filizlenir, tıpkı boş bir tarladaki dikenler gibi... Bir adamı ormanda bırakın, yabani olur. Bir manastırda ise gereksinme düşüncesi, kölelik düşüncesi ile birleşerek insanı daha köleleştirir. Bir ormandan çıkılır, manastırdan çıkılmaz. Ormandaki adam özgürdür, manastırdaki ise köle. Yalnızlığa katlanmak için, yoksulluğa katlanmaktan daha büyük ruh kuvveti gerekir herhalde. Delirmek mi, yoksa iğrenç bir şekilde yaşamak mı daha iyi, buna yanıt vermeye pek cesaret edemeyeceğim. Ama ikisinden de sakınmak gerek."
ataç ikon Rahibe
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
1 beğen · 0 yorum
Ayse Nur

Ayse Nur

@zencirella

'Arafta kalana şaşırır bu toplum.'
ataç ikon Şemspare
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
2 beğen · 0 yorum
Gülşah Sönmez

Gülşah Sönmez

@gulsahsonmez

Kadın, sosyal hayatta, düşünceleri ve ürettikleriyle kendisini göstermelidir.
Yalnız, unutulmaması gereken nokta, ideal sosyal kimlik olarak kadına yakışan role, toplumun onu teşvik etmesi gerektiğidir.
ataç ikon Kadın Psikolojisi
kitaba 10 verdi, inceleme ekledi.
1 beğen · 0 yorum
Gülşah Sönmez

Gülşah Sönmez

@gulsahsonmez

Örtü, erkek ile kadının cinsiyet farklılığını vurgularken, toplumun kadına karşı yaklaşımını da belirlemiştir.
Fakat daha geniş açıdan bakıldığında, tesettür, kadın ile erkeği eşitleyen bir unsurdur.
ataç ikon Kadın Psikolojisi
kitaba 10 verdi, inceleme ekledi.
4 beğen · 0 yorum
kitap pınarım

kitap pınarım

@kitappinarim

Neyin önemli, neyin önemsiz olduğu, neyin kabalık, neyin kibarlık olduğu, üç boyutta değişir: Kişiden kişiye değişir, toplumdan topluma değişir, zaman içinde değişir.
ataç ikon Küçük Şeyler 1 - Mutluluğun Anahtar
kitaba puan vermedi, inceleme eklemedi.
2 beğen · 0 yorum
Korkmaz.

Korkmaz.

@kgk

Çoğunluk ne diyorsa odur.İlle de en iyisidir ya da en mantıklısıdır anlamına gelmez bu, toplumun bir bütün olarak istediklerini en yakından karşılayandır.
ataç ikon Veronika Ölmek İstiyor
kitaba 8 verdi, inceleme eklemedi.
1 beğen · 0 yorum
FULYA GÜN

FULYA GÜN

@fulyagun

Bir ulus, toplumun başını ağrıtan kişileri çok çabuk yok etmek ve onlardan hemen öc almak hakkına sahip değildir.Bu adamlar, insanlık dışı cezalara çarptırılmaktan çok tedavi edilmesi gereken kişilerdir. (57)
ataç ikon Kelebek
kitaba 4 verdi, inceleme eklemedi.
2 beğen · 0 yorum
/ 4